İdari Personel

29 Mayıs 2020

Değerli Boğaziçi Üniversitesi Mensupları,

COVID19 salgınıyla etkin bir şekilde mücadele edebilmek amacıyla Cumhurbaşkanlığı İdari İşler Başkanlığı'nın 13.3.2020 tarih  ve E.12362 sayılı yazısı ile diğer ilgili yazılar uyarınca:

Hamilelerin, yasal süt izni kullananların, engelli çalışanların, yönetici pozisyonlarındakiler hariç 60 yaş ve üzerinde olanların, Sağlık Bakanlığı'nın belirlediği dezavantajlı grupların (bağışıklık sorunu olanlar, kanser hastaları, kronik solunum yolu hastaları, obezite ve diabet, kalp damar hastaları, organ nakli olanlar, kronik hastalar) idari izinli sayılmaları uygun bulunmuştu.

Ayrıca kamu kurum ve kuruluşlarının faaliyetlerinin devamını sağlayacak şekilde gerekli tedbirlerin alınması ve zorunlu hizmetlerin yürütülmesi için asgari seviyede personel bulundurulması kaydıyla kamu kurum ve kuruluşlarının başta okul öncesi ve ilköğretimde çocuğu bulunan kadın çalışanlarının yıllık izin taleplerinin karşılanması, yıllık izin hakkı bulunmayanlar için mazeret izinlerinin kullandırılması bildirilmişti. Daha sonra yayınlanan Cumhurbaşkanlığının 2020/4 sayılı genelgesiyle kamu çalışanlarına esnek çalışma ve mümkünse uzaktan çalışma yöntemlerinin uygulanabileceği uygun görülmüştü.

28 Mayıs 2020 tarihli Cumhurbaşkanlığı Kabine toplantısında alınan karar doğrultusunda,Cumhurbaşkanlığı İdari İşler Başkanlığı'nın 13.3.2020 tarihli yazısıyla idari izinli sayılanlar hariç olmak üzere, Üniversitemizde  tüm personelimizin 01 Haziran 2020 tarihinde tam zamanlı olarak mesailerine devam etmeleri gerektiği ortaya çıkmıştır. 

Gereği için bilgilerinizi arz/rica ederiz. 

Saygılarımızla,

Genel Sekreterlik

3 Nisan 2020

Üniversitemiz yemekhanelerinde 04.04.2020 tarihinden itibaren aşağıdaki şekilde hizmet verilecektir. 
Kuzey, Güney, Kandilli ve Kilyos kampüsleri hafta içi öğle yemek hizmetlerine devam edecektir. Kuzey Kampüs yemekhanede hafta içi ve hafta sonu sabah, öğle ve akşam yemeği hizmetine devam edilecek olup Kilyos ve Kandilli kampüslerinde de öğle ve akşam yemeği hizmeti verilecektir. Kilyos ve Kandilli yemekhanelerde sabah kalvaltısı almak isteyenler yemekhanede görevli arkadaşlardan akşam yemeğine geldiklerinde sabah kahvaltısı için kumanya alabileceklerdir. Hafta sonları Güney Kampüs yemekhane kapalı olacak olup hafta içi sabah ve akşam yemeği hizmeti verilmeyecektir. 
Bilgilerinize sunulur.

31 Mart 2020

Sevgili Öğrenciler;

Kovid-19 salgınına karşı alınan önlemler kapsamında yoğun çalışmalarımız sürerken sizlerle bu çalışmaları paylaşmak, 6 Nisan’da başlayacak uzaktan eğitim dönemi öncesi Üniversitemiz ile ilgili son durumu size bizzat iletmek istedim.

11 Mart’ta hızlanan ve bugüne kadar yoğunlaşarak devam eden bu çalışmaları başlıca dört ana başlık altında özetleyebiliriz.

1-  Kovid-19 salgınının yayılmasına, Üniversitemize ulaşmasına engel olacak önlemleri almak;

2-  İçinde bulunduğumuz bu olağan dışı durumun zorluklarına rağmen öğrencilerimizin akademik ve bilimsel gelişimlerini sürdürecek yöntemler geliştirmek; 

3-  Üniversitemizde yürütülen bilimsel araştırmaların devamını sağlayacak güvenli ortamlar oluşturmak;

4-  Tüm çalışanlarımıza, önce kendi güvenliklerini sağlayarak, Üniversitemizin işleyişini sürdürebilecekleri ortamları sağlamak.

Kampüslere Giriş ve Üniversite Mekanlarının Kullanımı

Bu çalışmalar kapsamında kampüslerimize giriş; görevli akademik ve idari personel ile Üniversitemiz yurtlarında kalan, akademik ve tez danışmanlarının izin ve sorumluluğunda laboratuvar çalışmaları yürüten öğrencilerimiz hariç, tüm öğrenci, mezun ve emekli personelimiz için ikinci bir duyuruya kadar durdurulmuştur. Acil ihtiyaçlar nedeniyle kampüse erişim özel izine tabidir. Kampüslerimize bir süreliğine misafir kabul edilmemektedir. 

Her türlü kampüs içi etkinlik iptal edilmiş olup, kapalı spor tesisleri, yüzme havuzları ve sosyal tesisler ikinci bir duyuruya kadar kapalıdır. 

Sınırlı sayıda gönüllü için, hayvan barınağına önceden belirlenmiş zamanlarda erişim izni verilmektedir.

Öğrenci Yurtları

Kovid-19 salgınına karşı önlemlerinin açıklanması ve hemen ardından Bahar Tatilinin başlaması nedeniyle 11 Mart’tan bu yana Üniversitemiz yurtlarında barınmakta olan çok sayıda öğrencimiz geçici süreyle evlerine dönmüştür. Bu öğrencilerimiz yurtlarına tekrar dönene kadar geçen süre için bir yurt ödemesi yapmayacaklardır. Yurtlardan ayrılan bu öğrencilerimiz ikinci bir duyuruya kadar yurtlara giriş yapamayacaktır.

Halen yurtlarda kalmak zorunda olan az sayıda öğrencimiz, aksi yönde bir zorunluluk olmadıkça yurtlarda kalmaya devam edebileceklerdir. Yurtlarda kalan öğrencilerimizin zorunlu olmadıkça odalarından çıkmamalarını önemle hatırlatırız. Bu öğrencilerimiz ve görevli personel dışında yurtlara giriş olmayacaktır. Bunun dışında, çok acil ve zorunlu durumlarda yurtlara giriş Rektörlüğün özel izniyle, yurt amirinden randevu almak suretiyle ve görevli gözetiminde yapılabilecektir.

Yurtlarda barınan öğrencilerimiz ve Üniversitemizin işleyişini sağlayan akademik ve idari personelimiz için üç öğün yemek kapalı kaplarda çıkmaya devam etmektedir. Yemekhanelerde her masada en çok bir kişi olacak şekilde, tercihen yemekhanede değil ayrı mekanlarda tek kişi halinde yenmesini önemle hatırlatırız.

Uzaktan Eğitim

Üniversitelerdeki eğitim-öğretim faaliyetlerine ilişkin durum ve kararların hızla değişebildiği bir ortamda Senato, Üniversite Yönetim Kurulu ve Rektörlük, yetki alanlarındaki konularda öncelikle öğrencilerimizin ve akademik/idari kadromuzun sağlığını korumaya yönelik tedbirleri alırken, bir yandan da Üniversitemizin temel faaliyetlerini sürdürebilmesi için çalışmalarını yürütmektedir.

Senatomuz, içinde bulunduğumuz Bahar 2020 döneminde üniversitelerde yüz yüze eğitim (örgün eğitim) yapılamayacağından hareketle, bu aşamada sadece bu olağan dışı dönem ile sınırlı kalmak kaydıyla eğitim-öğretim faaliyetlerinin ağırlıklı olarak uzaktan eğitim yöntemleri kullanılarak yapılmasına karar vermiş, ayrıca yaşanan kesintinin olası sonuçlarını dikkate alarak Bahar ve Güz 2020 dönemleri ile Yaz Okulu’nu kapsayacak şekilde akademik takvim değişikliği yapmıştır. Bu değişikliklere ek olarak, lisansüstü programlar için takvimde yapılacak değişiklikler konusunda Enstitülerimizin geliştirmekte olduğu öneriler yakında ilgili üst kurullarımızda karara bağlanacak ve duyurulacaktır. Uzaktan eğitimle gerçekleştirilemeyecek laboratuvar, uygulamalı dersler, staj gibi çalışmalar, Haziran başında şartların normalleşeceği varsayımı ile, yaz aylarına ötelenmiştir.  Değişen şartlar sürekli değerlendirilerek gerekli görüldüğü durumlarda yaz döneminde izlenecek yöntem revize edilerek önceden duyurulacaktır. 

13 Mart 2020 tarihinden itibaren hem öğretim üyelerimizin hem de öğrencilerimizin mümkün olduğunca hızlı ve etkin biçimde uyum sağlayıp kullanabilecekleri bazı araçların devreye alınması kararlaştırılmış ve uygulamaya geçilmiştir.

Bahar 2020 dönemi başında öğretim üyelerimizce yaklaşık 600, yıl içinde de toplam 1200’den fazla ders için aktif olarak kullanılan Moodle tabanlı Öğrenim Yönetim Sistemimize doğrudan https://moodle.boun.edu.tr/login/login.php veya https://registration.boun.edu.tr/buis/Login.aspx BUIS içinden erişilebilmektedir. Moodle farklı biçimlerde destek sağlayacak yeni yazılımlar ile zenginleştirilmiştir. İlk olarak eşzamanlı (senkron, canlı) ders anlatmaya, bunu yaparken de öğrenciler ile görsel (örn., powerpoint) bilgi paylaşımına olanak veren Zoom sistemi lisansı satın alınmıştır. İkinci olarak, yine Moodle içine entegre edilebilen ve önceki yıllarda bazı öğretim üyelerimizin aktif olarak kullandığı Panopto adlı sistemin lisansı yenilenerek kapasitemiz arttırılmıştır. Bu sistemle ders vermeyi planlayan öğretim üyelerinin derslerine kayıtlı öğrenciler diledikleri zamanda izleyebilecekleri ders videolarına yine Moodle üzerinden erişebileceklerdir. Moodle’ın öğrenciler ile ders malzemesi paylaşma, forum özelliği ile konu tartışma, ödev, sınav yapma gibi özelliklerinin yanı sıra, sunduğu bilgi güvenliği ve kapalı kullanım olanakları, açık kaynak yapısı, açık erişimli eğitim materyal zenginliği önemli tercih nedenlerimiz arasındadır. İlk zamanlarda yoğun kullanım nedeniyle teknik sıkıntılar yaşanması olası olmakla birlikte, bunların olmaması için güçlü bir teknik ekiple yoğun çalışmalar sürdürülmektedir.

Öğretim üyelerimiz ve araştırma görevlilerimize yönelik, bu sistemler hakkında deneyimli öğretim üyelerimiz tarafından, 23 Mart - 27 Mart 2020 tarihleri arasında üç seviyede (Moodle 101, Moodle 201 ve Moodle 301) düzenlenen dokuz eğitime toplam 2224 katılım sağlanmıştır. Ayrıca 30 Mart – 3 Nisan 2020 tarihleri arasında öğretim üyeleri için soru-cevap oturumları düzenlenmektedir.

Bunlar dışında Moodle hakkındaki soruları yönetmek üzere Bilgi İşlem Merkezi’nde görev yapmakta olan teknik ekibimize moodle@boun.edu.tr adresi üzerinden ulaşıp destek alınması mümkündür. Ayrıca her akademik birimden ikişer araştırma görevlisi yürütülen uzaktan eğitim dersleriyle ilgili sorulara yanıt vermek üzere görevlendirilmiştir.

6 Nisan’dan itibaren dönemin geri kalan kısmında yapılacak uzaktan eğitim dersleri kapsamında yer alabilecek canlı bağlantılı oturumlar var olan haftalık ders programınıza sadık kalınarak düzenlenmektedir. Teknik nedenlerden dolayı ders programlarında herhangi bir yer değişikliğine gerek duyulması durumunda bu değişikliğin yeni çakışmalara neden olmadan düzenlenmesi için çalışmalar yoğun şekilde devam etmektedir. Her ders için ayrılan canlı oturum zamanı haftalık ders programı şeklinde duyurulacaktır.

Uzaktan eğitim sürecinde Moodle sistemine erişim için BOUN uzantılı e-posta adreslerinizi kullanmanız gerekmektedir. Kayıt sistemi BUIS’te BOUN uzantılı e-posta adreslerini kullanmayan öğrencilerimize hatırlatma amacıyla bu adresleri sisteme ikinci adres olarak yüklenmiştir. Sayıları on bine varan bu öğrencilerimiz, gerek duymaları durumunda, BUIS’de yer alan ilgili yönergeleri izleyerek erişim şifrelerini güncelleyebilirler. BOUN uzantılı (@boun.edu.tr) e-postanızla Zoom ( zoom.us )  hesabı edinmeniz durumunda sizler de arkadaşlarınızla 300 kişiye kadar aynı anda, 40 dakikayla sınırlı oturumlar yönetebilecek, sesli ve görüntülü iletişim kurabileceksiniz.

Bu çerçeve kararlar dışında, eğitim-öğretim faaliyetleri açısından üzerinde düşünülmesi gereken – öğretim üyeleri ve öğrencilerimizin de farklı öneriler geliştirerek tartıştığı – dönem içi ve sonu sınavlarının yapılma biçimleri, dönem sonu notlarının nasıl verileceği, öğrencilerin dönem izni ve derslerden çekilme haklarına ilişkin farklı konular üzerinde çalışmalar devam etmektedir.

Öğrencilerimizin 2020 Bahar döneminde akademik faaliyetlere şimdiye kadar verdikleri ve bundan sonra verecekleri emeği göz ardı etmeden, ancak içinde bulunduğumuz koşulların, belirsizliklerin öğrencilerimizin üzerinde yaratabileceği olumsuz etkileri ve yol açacağı sıkıntıları da en aza indirecek biçimde çözümlerin ortaya çıkması için yoğun çalışmalarımız sürmektedir. Uygun modellerin belirlenmesi ve uygulanması çalışmalarında amaçlanan, öğrencilerimize kariyerleri boyunca gerekli olacak bilgi ve becerilerin kazandırılması, dönem kaybı yaşanmaması ve öğrenci ders performansının adil ve şeffaf yöntemlerle yürütülmesidir. Senatomuz ve ilgili üst kurullar yoğun bir şekilde çalışmalarına devam etmekte olup, yeni kararlar alındıkça hızla duyurulacaktır. 

 

Sevgili Öğrenciler,

Bizim en öncelikli konumuz sizlerin sağlığıdır. Bu nedenle hızlı bir şekilde Bahar Tatili öne çekilmiş ve uzatılmıştır. Tekrar bir araya gelebileceğimiz günler için çok sevdiğimiz Boğaziçi Üniversitemizden bir süreliğine uzak olacağız ama ayrı kalmayacağız. Her zaman olduğu gibi, Boğaziçi bizi kalben ve zihnen bir arada tutacak, değerli hocalarınız ve arkadaşlarınızla derslerde, kulüp etkinliklerinde yüz yüze görüşeceksiniz.

O zamana kadar, ihtiyaç duymanız halinde BÜREM/BÜSÖD ve psikiyatristlerimiz de sizlerle çevrimiçi görüşmeler yapabilmek için hazırlıklarını sürdürüyorlar. Çalışmalar tamamlanır tamamlanmaz sizlere duyuracağız.

Sağlığınız gibi akademik ve bilimsel gelişiminiz de sizler için olduğu kadar bizler, ülkemiz ve tüm insanlık için farklı bir önem taşımaktadır. Çok yakın zamanda, en fazla birkaç yıl içinde her biriniz birer lider araştırmacı, bilim insanı olarak rol alacak, zor veya güzel günlerde farklı kurumlarda önemli görevler üstlenerek özgün ve akılcı yaklaşımlarla çözümler üreteceksiniz. Bizim öncelikli görevimiz bu gelişimi sağlayacak güvenli, özgür, bilimsel ortamları sunmaktır. Bu amaçla Boğaziçi Üniversitesindeki tüm meslektaşlarım, idari personelimizin de özverili destekleriyle, sadece bir görev olarak değil aynı zamanda ilkelerini, ideallerini ve bilimsel hedeflerini gerçekleştirmek adına, inanarak azimle çalışmalarını sürdürüyorlar. Birçoğu sizlerle Moodle veya başka araçlar üzerinden temasa geçtiler bile. Geri kalanı da 6 Nisan’da sizlerle görüşmenin heyecanı ve hazırlığı içindeler.

İyi ve kötü zamanda her zaman yanımızda olan Mezunlarımız bu kez de bizi yalnız bırakmadılar. İnternet erişimi maddi yetersizlikler nedeniyle eksik olabilecek öğrencilerimiz için BÜVAK öncülüğünde bir İnternet Bursu çalışması başlattık. Gereksinim bursu alan öğrencilerimizden internet desteğine de ihtiyacı olanlara cevap verebilecek duruma geldik. Bu öğrencilerimizden internet desteğine ihtiyacı olanlarhttps://coronavirus.boun.edu.tr/tr/duyurular/internet-destek-bursu-hk adresinden gerekli başvuru bilgilerine ulaşabilirler. İçinde bulunduğumuz şartlar, Senatomuzun kararı ve Akademik Takvim göz önüne alındığında, önümüzdeki iki ayın uzaktan eğitim desteği ile geçeceği kesinleşmiş durumda. Bu iki ay için, desteklenmesi uygun bulunan öğrencilerimizin hesaplarına ilk ayın ödemeleri yapılmaya başlandı.

Bu küresel zorluk içinde doğrudan veya dolaylı olarak virüsten az veya çok etkileniyoruz.  En azından bu tehdidin endişesini hep birlikte farklı boyutlarda yaşıyoruz. Her şey eskisi gibiymiş gibi yaşamak mümkün olmamakla birlikte yaşadığımız ve sağlıklı olduğumuz sürece bu virüsle olduğu gibi her türlü olumsuzlukla mücadelemizi elbirliği ile yürüteceğiz. Bu mücadelenin başarılı olabilmesinin önemli gereği, birer Boğaziçi Üniversitesi mensubu olduğumuzu unutmadan bağımızı güçlü tutabilmektir. Dönemin geri kalan kısmında derslerle, bizlerle ve birbirinizle bağınızı sıkı tutmanız birlikte başarabilmemizin en önemli gereğidir. Size inanıyor ve güveniyoruz.

Sağlık ve başarı haberlerinizi almak ve en kısa zamanda görüşmek dileği ile,

 

Sevgilerimle,

Prof. Dr. Mehmed Özkan

Rektör

23 Mart 2020

Değerli Mensuplarımız,

Üniversitemiz Kuzey Kampüste bulunan D Kapı (kütüphane arkasında bulunan kapı) içinde bulunduğumuz koşullar nedeniyle geçici süreyle kapalı olacaktır. 

Bilgilerinize.

Genel Sekreterlik

19 Mart 2020

16 Mart 2020
  1. Komisyona Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ali İzzet Tekcan’ın başkanlık yapmasına karar verilmiştir.
  2. Olası gelişmeler gözününe alınarak, eğitim-öğretim faaliyetlerinin aksamaması için uzaktan eğitime hazırlık çalışmaları başlatılmıştır.
  3. Akademik ve idari personelin çok sayıda kişinin katılacağı yurtiçi toplantılara katılımlarını  sınırlandırmaları kuvvetle önerilmektedir.
  4. Değişim programları ile yurtdışındaki üniversitelere gitmek üzere karar alınmış olduğu halde henüz Türkiye’den ayrılmamış öğrencilerin Yükseköğretim Kurulu’nun 10.03.2020 tarihli kararı çerçevesinde yurtdışına çıkmaları mümkün olmayacak, bu öğrencilere ilişkin kararlar iptal edilecektir. Değişim programlarında eğitimin uzaktan yapılıyor olması durumunda öğrencilerin Türkiye’den ayrılmadan programa devam etmeleri mümkündür.
  5. Üniversitemiz personeline hizmet veren Okul Öncesi Eğitim Birimi’nin faaliyetleri 17.03.2020-06.04.2020 tarihleri arasında durdurulmuştur.
  6. Akademik ve idari personel 16.03.2020-06.04.2020 tarihleri arasında yıllık izinlerini kullanabileceklerdir. Yıllık izinleri bulunmayanların mazeret izni için birim amirliklerine başvurmaları gerekmektedir.
  7. Aptullah Kuran Kütüphanesi 16.03.2020-06.04.2020 tarihleri arasında 08:30-17:00 saatleri arasında hizmet verecektir. Kütüphane 21 Mart 2020 Cumartesi gününden itibaren hafta sonları kapalı olacak, hafta içi ise saat 10:00-13:00 arası sadece kitap alıp verme işlemleri için açık kalacaktır. Ödünç alınmış kitapların geri getirilmesi için süre 13.04.2020 tarihine kadar uzatılmıştır.
  8. Aptullah Kuran Kütüphanesi yanında bulunan çalışma salonları 17.03.2020 tarihinden itibaren 24:00’e kadar açık olacaktır.
  9. 17.03.2020 - 06.04.2020 tarihleri arasında kütüphane hizmetlerinden sadece Boğaziçi Üniversitesi öğrencileri ile akademik ve idari personeli yararlanabilecektir.
  10. 11 Mart 2020 tarihli Üniversite Yönetim Kurulu kararı gereği Üniversitemiz öğrenci yurtlarında ikamet edip 06.04.2020 tarihine kadar yurtlarda kalmayacak olan öğrencilerden kalmadıkları sürenin ücreti alınmayacaktır. Bu nedenle yurttan ayrılan öğrencilerin yurt müdürlüklerine bilgi vermeleri gerekmekte olup, yurttan ayrılma bilgisi vermeyen öğrencilerden yurt ücreti tahsil edilecektir.
  11. Hizmet vermekte olan yemekhanelerde yoğunluğun azalması nedeniyle boş tutulan masalar tümüyle kullanıma açılarak, yemek yiyenlerin mesafeli yerleşimine imkan sağlanacak ve mesafeli oturma düzeni teşvik edilecektir.
  12. Etiler Kapı – Güney Kampüs ve Hisar Kampüs – Güney Kampüs arasında çalışan “shuttle” lar  17.03.2020 – 06.04.2020 tarihleri arasında çalışmayacaktır. Güney Kampüs – Kuzey Kampüs arası saatte bir sefer yapan engelli servis aracı hizmet vermeye devam edecektir.
  13. Mezunlarımızın resmi işlemler için hariç kampüslerimizi ziyaretleri 06.04.2020 tarihine kadar durdurulmuştur.
  14. Öğrencilerimizin misafirlerini kampüse alabilme uygulaması 06.04.2020 tarihine kadar durdurulmuştur.
  15. Resmi bir amaçla gelenler veya lojmanlarda yaşayanları ziyaret edenler hariç akademik ve idari personelimiz ya da öğrencimiz olmayanların kampüslere girişi 06.04.2020 tarihine kadar durdurulmuştur.

Tarih: 16.03.2020

Sayı: 2020/01

16 Mart 2020
Değerli Boğaziçi Üniversitesi Mensupları,
 
COVID-19 salgın tehlikesi nedeniyle Okul Öncesi Eğitim Birimimiz 17 Mart 2020 - 6 Nisan 2020 tarihleri arasında kapalı olacaktır. Okul Öncesi Eğitim Birimi'nde çocuğu bulunan personelimiz istedikleri takdirde, yıllık izin talebinde bulunabilirler.
Bilgilerinize sunulur.
 

Saygılarımızla,
Genel Sekreterlik

13 Mart 2020

73112577-000-E.21113  sayılı YÖK duyurusu

COVID-19 pandemisi dolayısıyla yükseköğretim kurumlarında eğitime 16.03.2020 tarihinden itibaren üç hafta ara verilmiştir. Bu bağlamda yapılan görüşmeler neticesinde öncelikli olarak uygulanmak üzere Yürütme Kurulunun 13.03.2020 tarihli toplantısında aşağıdaki hususlara karar verilmiştir:

  1. Yükseköğretim üst kuruluşlarında Başkan, Başkan Vekili, yürütme kurulu üyeleri, Yükseköğretim Denetleme Kurulu Başkan ve üyeleri, Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcısı, Daire Başkanı, Basın ve Halkla İlişkiler Müşaviri ile Hukuk Müşaviri hariç olmak üzere 60 yaş ve üzerinde bulunanlar ile hamilelerin, yasal süt izni kullananların, engelli çalışanların, Sağlık Bakanlığının belirlediği dezavantajlı grupların (bağışıklık sorunu olanlar, kanser hastaları, kronik solunum yolu hastaları, obezite ve diyabet, kalp damar hastaları, organ nakli olanlar, kronik hastalar) 16 Mart 2020 tarihinden itibaren on iki gün idari izinli sayılmasına,
  2. Yükseköğretim kurumlarında görev yapan akademik ve idari personelden Rektör, Rektör Yardımcısı, Dekan, Enstitü, Yüksekokul , Konservatuar, Meslek Yüksek Okulu ve bağımsız Vakıf Meslek Yüksekokulu müdürleri hariç olmak üzere 60 yaş ve üzerinde bulunanlar ile hamilelerin, yasal süt izni kullananların, engelli çalışanların, Sağlık Bakanlığının belirlediği dezavantajlı grupların (bağışıklık sorunu olanlar, kanser hastaları, kronik solunum yolu hastaları, obezite ve diyabet, kalp damar hastaları, organ nakli olanlar, kronik hastalar) 16 Mart 2020 tarihinden itibaren on iki gün idari izinli sayılmasına,; okul öncesi ve ilköğretimde çocuğu bulunan kadın akademik ve idari personelin yıllık izin taleplerinin karşılanmasına, yıllık izin hakkı bulunmayanlar için mazeret izinlerinin kullandırılmasına; diğer akademik ve idari personelin izin talepleriyle ilgili olarak mer'î mevzuat çerçevesinde işlem yapılmasına,
  3. Yükseköğretim kurumlarında görev yapan akademik ve idari personelin önceden planlanmış olanlar dahil olmak üzere tüm yurtdışı çıkışlarının ikinci bir duyuruya kadar iptal edilmesine; zorunlu ve ivedi durumlarda talebin Üniversite Yönetim Kurulu kararı ekinde, 12 Mart 2020 tarih ve 2020/2 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelge uyarınca değerlendirilmek üzere Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına gönderilmesine,
  4. Yükseköğretim kurumlarının eğitim-öğretim, akademik değişim programları, sosyal ve kültürel faaliyetler, spor müsabakaları vb. çeşitli kapsamdaki, akademik veya idari personel ya da öğrenci katılımlı bütün yurtdışı faaliyetlerinin (önceden planlanmış olanlar dahil) ikinci bir duyuruya kadar iptal edilmesine,
  5. Örgün eğitim programlarına devam eden tüm ön lisans ve lisans öğrencileri gibi sağlık, öğretmenlik, fen ve mühendislik programlarından staj, intörnlük ve uygulamalı eğitimleri olan ön lisans ve lisans öğrencilerinin de eğitimlerine ara verilmesine,
  6. Tıp, diş hekimliği ve eczacılıkta uzmanlık öğrencileri hariç tüm lisansüstü öğrencilerin de bu kapsamda değerlendirilmesine,
  7. Uzaktan öğretimle ilgili usul ve esaslara göre açılmış, halihazırda uzaktan eğitimle yürütülmekte olan programların, uygulamalı ve yüz yüze eğitimleri hariç olmak üzere, eğitimlerine devam etmesine,
  8. Yabancı dil hazırlık sınıflarındaki eğitimin uzaktan erişim yoluyla sunulmakta olan kısmının sürdürülüp sürdürülmemesi hususunun yükseköğretim kurumlarınca değerlendirilmesine, sınavlarının ise eğitim-öğretime ara verme kararının kaldırılmasından sonra planlanmasına,
  9. Öğrencilerin (Türk ve yabancı uyruklu) yurt dışına çıktıkları takdirde, dönüşte pandeminin durumuna göre sorun yaşayabilecekleri, uçuşlarının iptal olabileceği, döndüklerinde en az 14 gün eğitime devam edemeyebilecekleri ve başkaca sorunlar yaşayabilecekleri hususunda yükseköğretim kurumlarınca bilgilendirilmesine,
  10. Mevlana veya Erasmus gibi değişim programları kapsamında yurtdışında olup yurda dönen öğrencilerin ders intibakları hususunda mağduriyet yaşamamaları için gerekli tedbirlerin yükseköğretim kurumlarınca alınmasına,
  11. Yükseköğretim Kurulu tarafından yapılan Yurtdışı Yabancı Dil Eğitimi, Mevlana, Proje Tabanlı Mevlana programları ile ilgili çağrıların iptal edilmesine,
  12. Tıp fakültesindeki intörnlerin gerektiğinde, gönüllü olarak talep etmeleri ve üniversitece uygun görülmesi halinde sağlık hizmet sunumunda görev alabilmesine,
  13. Yükseköğretim kurumlarında süreçlerin etkin ve dinamik olarak yürütülebilmesi için konuya ilişkin belirlenmiş olan rektör yardımcılarının başkanlığında komisyon oluşturulmasına; öğrencilerle iletişim ve takip sisteminin gözden geçirilerek güncellenmesine; akademik ve idari personel ile öğrencilerin kurumlarınca düzenli olarak gelişmeler hakkında bilgilendirilmesine karar verilmiştir.
14 Mart 2020

Coronavirüsün (COVID-19) yayılma tehlikesi nedeniyle zorunlu kalınmadıkça yurt içi ve yurt dışı tüm şahsi seyahatlerin iptal edilmesi kuvvetle tavsiye edilmektedir. Yine de seyahatiniz mutlaka çok gerekli ise, EBYS üzerinden doldurulan izin talebine bu seyahat kayıt formunu ekleyerek sistem üzerinden göndermeniz gerekmektedir.

Sağlık Bakanlığı uyarıları çerçevesinde yurt dışından dönen tüm akademik ve idari personelin 14 gün süreyle evlerinde kalmaları (tedbiri izolasyon) gerekmektedir.

13 Mart 2020

Değerli Boğaziçi Üniversitesi Mensupları,

COVID19 salgın tehlikesi nedeniyle daha önce sizlere duyurulan uygulamalara ek olarak, Yüksek Öğretim Kurulu tarafından 13.03.2020 tarihinde alınan kararlar uyarınca Üniversitemizce aşağıdaki uygulamalar hayata geçirilecektir:

  1. Akademik ve idari personelden, rektör, rektör yardımcıları, dekanlar ve yüksekokul müdürleri hariç olmak üzere 60 yaş üzerinde bulunanlar ile kronik hastalığını belgelendirenler, engelli ve hamile olanlar idari izinli sayılacaktır. Bunun dışındaki akademik ve idari personelin talep etmeleri halinde yıllık izin kullanabileceklerdir.  

  2. Akademik ve idari personelden izinlerini önceden planlanmış olanlar dahil tüm yurtdışı çıkışları ikinci bir duyuruya kadar iptal edilmiştir.

  3. Özel durumları nedeniyle yurtdışına çıkmak zorunda olanlar rektörlük izni ile birlikte valilikten de izin almak durumundadırlar. Bu türden izin alarak yurtdışına çıkanlar, yurtdışından dönüşte geçirilecek olan 14 günlük izolasyon süresini de göz önüne alarak izin planlamaları yapmalıdır.