Öğrenciler

27 Mart 2020

Moodle erişimi için @boun.edu.tr uzantılı e-posta adresiniz gerekmektedir. E-posta adresinizi bilmiyorsanız veya şifrenizi hatırlamıyorsanız buradan yardım alınız.

24 Mart 2020

Değerli Öğrencilerimiz,

KOVİD19 salgını nedeniyle alınan tedbirler kapsamında 6 Nisan 2020 itibariyle Üniversitemizde uzaktan eğitime başlıyoruz. Sizlere daha önce gönderdiğimiz ankette uzaktan eğitimi en iyi şekilde yürütebilmek için özellikle bulunduğunuz yerdeki internet erişiminizle ilgili bilgiler istemiştik. Bu doğrultuda Boğaziçi Üniversitesi Vakfı (BÜVAK) bursları kapsamında maddi imkansızlık nedeniyle internet erişimi olmayan veya gerekli internet bağlantısını temin etmekte zorlanan kampüs dışındaki öğrencilerimiz için uzaktan eğitim süresince devam edecek bir internet destek bursu oluşturduk. Hali hazırda Burs Ofisinden gereksinim bursu almakta olan öğrencilerimiz başta olmak üzere, internet destek bursundan yararlanmak isteyenlerin bu formu doldurarak Burs Ofisine mail ile başvurmaları gerekmektedir.

Üniversitemizde uzakta eğitim süreci 6 Nisan 2020’den başlayarak en fazla 2 ay sürecek şekilde tüm teorik derslerin içeriklerinin tamamlanabileceği bir yaklaşımla planlanmış, bu kapsamda internet destek bursu da 2 ay olarak tasarlanmıştır. Şartların ve gereksinimlerin değişmesi durumunda yeni düzenlemelere gidilebilecektir.

İnternet destek bursu verilen öğrencilerin Burs Ofisinde kayıtlı hesaplarına bir ay için peşin ödeme derhal yapılacak, ikinci ayın ödemeleri ise birinci aya ait faturanın aslını veya kopyasını Burs Ofisine iletmelerinden sonra yine hesaplarına gönderilecektir. Bursiyer öğrenciler Üniversiteye geldiklerinde imzalı burs başvuru formlarının asıllarını, fatura ekleriyle birlikte Burs Ofisine teslim etmelidirler.

Sağlıklı günler dileğiyle,
Öğrenci Dekanlığı

23 Mart 2020

Değerli Mensuplarımız,

Üniversitemiz Kuzey Kampüste bulunan D Kapı (kütüphane arkasında bulunan kapı) içinde bulunduğumuz koşullar nedeniyle geçici süreyle kapalı olacaktır. 

Bilgilerinize.

Genel Sekreterlik

23 Mart 2020

05.03.2020 tarihinde http://www.ua.gov.tr/haberler/corona-virus-covid-19-salgininin-ka-103-ogrenci-ve-personel-hareketligine-yonelik-etkileriyle-ilgili-sikca-sorulan-sorular-ve-cevaplari/ linkinde yayımlanan SSS belgesi Komisyon tarafından gönderilen yeni tedbirler ve bilgilendirmeler çerçevesinde revize edilmiştir. Erasmus+ öğrenci ve personel hareketliliği (KA 103) ile ilgili olarak https://www.ua.gov.tr/haberler/corona-virus-covid-19-salgininin-ka103-ogrenci-ve-personel-hareketligine-yonelik-etkileriyle-ilgili-sikca-sorulan-sorular-ve-cevaplari/ linkinde yer alan 23.03.2020 tarihli revize SSS belgesine göre hareket edilmesi gerekmektedir.

19 Mart 2020

19 Mart 2020

Değerli Öğrencilerimiz,

COVID-19 salgını nedeniyle 6 Nisan 2020 Pazartesi gününe kadar ara verilmiş olan eğitim ve öğretim faaliyetlerimiz hakkında güncel gelişmeleri paylaşmak üzere yazıyoruz. Tüm duyurular güncel haliyle https://coronavirus.boun.edu.tr/tr/announcements adresinde yer almaktadır. 

Kütüphane 21 Mart 2020 Cumartesi gününden itibaren hafta sonları kapalı olacak, hafta içi ise saat 10:00-13:00 arası sadece kitap alıp verme işlemleri için açık kalacaktır. 3 Nisan 2020 itibarıyla tekrar 7/24  çalışma planına geçeceği duyurulan kütüphanenin 7/24 çalışmaya geçişi de ikinci bir duyuruya kadar ertelenmiştir.

Ülkemizde ve dünyada salgının belirsizlik hali düşünülerek 6 Nisan 2020 Pazartesi günü yeniden başlaması planlanan 2020 Bahar döneminde eğitim ve öğretim faaliyetlerinin olabildiğince etkin biçimde ve aksamadan sürdürülmesi amacıyla zorunlu uzaktan eğitime geçiş için yapılan ve yapılması planlanan çalışmalar aşağıdaki şekilde özetlenebilir:

1-) Uzaktan eğitim çalışmaları halen kullanmakta olduğumuz Öğrenim Yönetim Sistemi  (Learning Management System – LMS) Moodle üzerinden yürütülecektir.

2-) Moodle’a erişim için tüm öğrencilerimizin BOUN uzantılı e-posta adreslerini aktif olarak kullanmaları gerekmektedir. Henüz Moodle deneyimi olmayan öğrenciler BUIS sayfalarından BOUN uzantılı e-posta adreslerini kullanarak sisteme giriş yapabilirler.

3-) Zoom ve Panopto video görüntülü ders uygulamaları, Moodle sistemine modül olarak entegre edilecektir. Zoom ve Panopto uygulamalarına erişim Moodle sistemi üzerinden sağlanacaktır. Bu sistemlerin lisansları Üniversite tarafından toplu olarak alındığından öğrenci veya öğretim üyelerinin ayrıca bir ücret ödemeleri gerekmemektedir.

4-) Derslerin başlama tarihi 6 Nisan’dır.  Ancak 23 Mart haftasından başlayarak öğretim üyelerine ve araştırma görevlilerine yönelik uzaktan eğitim çalıştayları yapılacaktır. Bu kapsamda öğretim üyeleri öğrencilerinden de katılım talep edebileceklerdir. Sizlere yollanan mesajları dikkatle takip etmenizi ve deneme sürecine katkı sağlamanızı rica ederiz.

5-) Derslerin yoğunluklu olarak uzaktan eğitim yöntemleri ile verilecek olması sebebiyle ders programlarında ve akademik takvimde yapılacak değişiklikler 23 Mart haftasında yapılacak Senato toplantısı sonrasında duyurulacaktır.

6-) Uzaktan eğitim kapsamında verilemeyecek olan laboratuvar, staj ve diğer uygulama derslerinin telafisi için ayrıca bir duyuru yapılacaktır.

Gelişmelerden sizi haberdar etmeye devam edeceğiz. Hepinize sabrınız ve bu ortak çabaya katkılarınız için teşekkür eder, sağlıklı günler dileriz.

16 Mart 2020
  1. Komisyona Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ali İzzet Tekcan’ın başkanlık yapmasına karar verilmiştir.
  2. Olası gelişmeler gözününe alınarak, eğitim-öğretim faaliyetlerinin aksamaması için uzaktan eğitime hazırlık çalışmaları başlatılmıştır.
  3. Akademik ve idari personelin çok sayıda kişinin katılacağı yurtiçi toplantılara katılımlarını  sınırlandırmaları kuvvetle önerilmektedir.
  4. Değişim programları ile yurtdışındaki üniversitelere gitmek üzere karar alınmış olduğu halde henüz Türkiye’den ayrılmamış öğrencilerin Yükseköğretim Kurulu’nun 10.03.2020 tarihli kararı çerçevesinde yurtdışına çıkmaları mümkün olmayacak, bu öğrencilere ilişkin kararlar iptal edilecektir. Değişim programlarında eğitimin uzaktan yapılıyor olması durumunda öğrencilerin Türkiye’den ayrılmadan programa devam etmeleri mümkündür.
  5. Üniversitemiz personeline hizmet veren Okul Öncesi Eğitim Birimi’nin faaliyetleri 17.03.2020-06.04.2020 tarihleri arasında durdurulmuştur.
  6. Akademik ve idari personel 16.03.2020-06.04.2020 tarihleri arasında yıllık izinlerini kullanabileceklerdir. Yıllık izinleri bulunmayanların mazeret izni için birim amirliklerine başvurmaları gerekmektedir.
  7. Aptullah Kuran Kütüphanesi 16.03.2020-06.04.2020 tarihleri arasında 08:30-17:00 saatleri arasında hizmet verecektir. Kütüphane 21 Mart 2020 Cumartesi gününden itibaren hafta sonları kapalı olacak, hafta içi ise saat 10:00-13:00 arası sadece kitap alıp verme işlemleri için açık kalacaktır. Ödünç alınmış kitapların geri getirilmesi için süre 13.04.2020 tarihine kadar uzatılmıştır.
  8. Aptullah Kuran Kütüphanesi yanında bulunan çalışma salonları 17.03.2020 tarihinden itibaren 24:00’e kadar açık olacaktır.
  9. 17.03.2020 - 06.04.2020 tarihleri arasında kütüphane hizmetlerinden sadece Boğaziçi Üniversitesi öğrencileri ile akademik ve idari personeli yararlanabilecektir.
  10. 11 Mart 2020 tarihli Üniversite Yönetim Kurulu kararı gereği Üniversitemiz öğrenci yurtlarında ikamet edip 06.04.2020 tarihine kadar yurtlarda kalmayacak olan öğrencilerden kalmadıkları sürenin ücreti alınmayacaktır. Bu nedenle yurttan ayrılan öğrencilerin yurt müdürlüklerine bilgi vermeleri gerekmekte olup, yurttan ayrılma bilgisi vermeyen öğrencilerden yurt ücreti tahsil edilecektir.
  11. Hizmet vermekte olan yemekhanelerde yoğunluğun azalması nedeniyle boş tutulan masalar tümüyle kullanıma açılarak, yemek yiyenlerin mesafeli yerleşimine imkan sağlanacak ve mesafeli oturma düzeni teşvik edilecektir.
  12. Etiler Kapı – Güney Kampüs ve Hisar Kampüs – Güney Kampüs arasında çalışan “shuttle” lar  17.03.2020 – 06.04.2020 tarihleri arasında çalışmayacaktır. Güney Kampüs – Kuzey Kampüs arası saatte bir sefer yapan engelli servis aracı hizmet vermeye devam edecektir.
  13. Mezunlarımızın resmi işlemler için hariç kampüslerimizi ziyaretleri 06.04.2020 tarihine kadar durdurulmuştur.
  14. Öğrencilerimizin misafirlerini kampüse alabilme uygulaması 06.04.2020 tarihine kadar durdurulmuştur.
  15. Resmi bir amaçla gelenler veya lojmanlarda yaşayanları ziyaret edenler hariç akademik ve idari personelimiz ya da öğrencimiz olmayanların kampüslere girişi 06.04.2020 tarihine kadar durdurulmuştur.

Tarih: 16.03.2020

Sayı: 2020/01

12 Mart 2020

Sevgili Öğrenciler,

Coronavirüs COvid19 salgın riskine karşı Üniversitemizde alınan sağlık tedbirleri kapsamında yurtlarda dikkat edilmesi gereken hususlar aşağıdadır:

  1. Tatil döneminde yurtta kalmayacaksanız yurttan çıkış sırasında resepsiyon görevlilerine veya yurt amirinize bilgi veriniz ve gideceğiniz yeri belirtiniz.
  2. Tatil döneminde yurtta kalmaya devam edecekseniz resepsiyon görevlilerine adınızı not ettiriniz.
  3. Yurttan ayrılırken odanızı toplayınız ve eşyalarınızı dolabınıza koyunuz. Tatil döneminde ilaçlama ve dezenfeksiyon yapılacağından buzdolabı dahil ortak alanlarda eşya, yiyecek, içecek gibi maddeler bırakmayınız.
  4. Temizlik ve hijyen kurallarına azami dikkati gösteriniz.
  5. Yurt binası içinde sağlık sorunu yaşarsanız veya yaşayan birine tanık olursanız acil olarak resepsiyon görevlilerine veya yurt amirine bilgi veriniz.
  6. Tatil süresince yurt değişikliği yapılmayacak, herkes kendi yurdunda ve odasında kalabilecektir.
  7. Lobi alanları dahil Boğaziçi Üniversitesi öğrencisi olsa bile yurtlara misafir kabul edilmeyecektir.

Yurt dışına seyahat etmemeniz kuvvetle tavsiye edilmektedir. Yurt dışına çıkan öğrencilerin dönüşlerinde yurtlara kabulleri, dönüş tarihinden 15 gün sonra sağlık raporu getirmek koşuluyla yapılacaktır.

13 Mart 2020

Sevgili Erasmus ve Exchange Öğrencilerimiz,

COVID-19 salgını nedeniyle, 13.03.2020 tarihinde Üniversite Yönetimi’nin aldığı kararları aşağıda paylaşıyoruz.

  1. Yurtdışında değişim öğrencisi (Erasmus veya Exchange) olarak bulunan ve Türkiye’ye dönmek isteyen tüm öğrencilerimiz eğer şu anda ders aldıkları üniversite, online öğretime geçiyorsa bu dersleri takip ederek değişim programını tamamlayabilirler.
  2. Yurtdışında bir değişim programına kayıtlı olup, henüz gitmemiş ve şu anda Türkiye’den derslerini online takip eden öğrencilerimiz fikirlerini değiştirip Boğaziçi Üniversitesi’nde devam etmek isterlerse Uluslararası İlişkiler Ofisi’nin web sayfasının duyurular kısmında bulunan formu bölüm danışmanları ile doldurup ilgili Dekanlığa/Yüksekokula/Enstitüye (bir kopyasını da Uluslarası İlişkiler Ofisi’ne) 20 Mart 2020 Cuma gününe kadar ulaştırmaları gerekmektedir. Bu öğrenciler 6 Nisan 2020 tarihi itibarıyla derslere girebilirler.
  3. Yurtdışında bulundukları üniversite online öğretim olanağı sağlamıyorsa veya herhangi başka bir nedenden dolayı geri dönmeye karar veren öğrencilerimiz, Uluslararası İlişkiler Ofisi’nin web sayfasının duyurular kısmında bulunan formu bölüm danışmanları ile doldurup ilgili Dekanlığa/Yüksekokula/Enstitüye (bir kopyasını da Uluslarası İlişkiler Ofisi’ne) 20 Mart 2020 Cuma gününe kadar ulaştırmaları gerekmektedir. Bu öğrencilerin 6 Nisan 2020 itibarıyla derslere katılabilmeleri için 14 günlük karantina süresini Türkiye’de geçirmiş olması gerekiyor. Öğrencilerimizden seyahatlerini açıklamasını ve duruma bağlı olarak, öğrencinin üniversiteye dönebilmesi için 14 gün evde istirahatini ve dönüşünde doktor raporu almasını isteyebiliriz. 
  4. Bulundukları üniversite online öğretim olanağı sağlamıyorsa ve bu dönemde Boğaziçi Üniversite’sinde derslere kayıt olmak istemeyen öğrenciler, 20 Mart 2020 Cuma gününe kadar süreye sayılmadan izin talep edebilirler.

Erasmus+ Öğrenci Öğrenim Hareketliği Hibesi Hakkında

Türkiye’ye dönecek Erasmus değişim hibeli öğrencileri Türkiye Ulusal Ajansının web sayfasında ilan etmiş olduğu Sık Sorulan Sorular (SSS) belgesini inceleyerek hibe konusunda tarafımıza dilekçe vermeleri gerekmektedir. İlgili proje bütçesi çerçevesinde dilekçeler değerlendirilecektir.

12 Mart 2020

Sevgili Öğrencilerimiz,

Bilindiği gibi tüm üniversitelerin 16 Mart 2020 tarihi itibarıyla 3 hafta boyunca tatil edildiği duyuruldu. Bu durumda Boğaziçi Üniversitesi dersleri 6 Nisan 2020 Pazartesi günü başlayacaktır.

16 Mart 2020 (Pazartesi)- 5 Nisan 2020 (Pazar) tarihleri arasında:

  • Yurtlarda kalan öğrencilerimizin evlerine gitmeleri kuvvetle tavsiye edilir. Gidemeyecek durumdaki öğrencilerimiz için yurtlar açık olacaktır.
  • Zorunlu ara tatil döneminde yurtta kalmayacak öğrencilerden Üniversite Yönetim Kurulu kararınca kalmadıkları süre boyunca yurt ücreti alınmayacaktır.
  • Hisar Kampüs yemekhanesi hariç diğer yemekhanelerde yemek servisi yapılacaktır.
  • Kütüphane 6 Nisan 2020 Perşembe gününe kadar 8:30-17:00 saatleri arasında açık olacaktır. Kütüphane 21 Mart 2020 Cumartesi gününden itibaren hafta sonları kapalı olacak, hafta içi ise saat 10:00-13:00 arası sadece kitap alıp verme işlemleri için açık kalacaktır.
  • Uçaksavar açık saha dışında bütün kapalı spor alan ve tesisleri kapalı olacaktır.
  • Üniversitemiz Mediko Sosyal Merkezi (Revir) açıktır.
  • Laboratuvar çalışmaları için  ilgili öğretim üyesi ile görüşülmelidir.
  • Mekikler 16-20 Mart 2020 tarihleri arasında  devam edecek, 23 Mart – 3 Nisan 2020 tarihleri arasında servis olmayacaktır.
  • BİM’e bağlı laboratuvarlar  8:30-17:00 saatleri arasında açık bulunacaktır.
  • Kuzey ve Güney Kampüs ibadethaneleri 6:00-21:00 saatleri arasında açık bulunacaktır. Yurtlardaki ibadethanelerde değişiklik yoktur.